Gå vidare till innehåll
Varukorg

Användarvillkor

Köpvillkor

Vi på miniglo.se strävar alltid efter att ge en sån professionell och hög service som möjligt till alla våra kunder.
Nedan följer köpevillkoren som vi arbetar efter och som överensstämmer med gällande lagstiftning och våra egna
riktlinjer.  

Priser
Alla priser är i SEK inkl. 25% moms. Priset som gäller är det som är angivit den dag kunden gör sin beställning. 

Beställning
Minderåriga (under 18 år) får ej genomföra köp utan målsmans godkännande. Alla försök till bedrägerier polisanmäls. 
Vi förbehåller oss rätten att häva ett köp om bedrägeri misstänks.

Bekräftelse
När vi mottagit din beställning skickas det automatiskt ut en bekräftelse till den mailadressen du angivit. Spara gärna bekräftelsen för att ha
till hands vid eventuella kontakter med oss. 

Betalning & Leverans
Kortbetalning 
Gör din betalning med Visa, Mastercard, paypal eller swish, all betalning sker kostnadsfritt via vår betalningsleverantör Dibs.
Kortbetalningen används tillsammans med tillägget 3D-Sedcure vilket innebär att du alltid behöver ange ditt lösenord för
internetthandel eller använda ditt digipass eller motsvarande när du gör din betalning. Partajshop.se uppfyller även kraven
för PCI DSS samt innehar SSL-certifikat vid kortbetalning.


Direktinbetalning 
Från egen bank (Sker via Payson - inga avgifter tillkommer)


Faktura
Med Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt! Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter och betalar alltid efter du fått hem
dina varor. Du får alltid 14dagar (eller längre) på dig att betala din faktura. Ångerrätten är alltid 14 dagar i enlighet med distans
och hemförsäljningslagen. Felaktig faktura skall bestridas inom 8 dagar. Ladda ner dina fakturor på klarna.se.

Fraktavgift
Gratis leverans i hela Sverige

Leverans
Vi har alltid en beräknad leveranstid på 5-12 arbetsdagar (förutsatt att posten håller sina utlovade leveranstider) på alla våra
produkter som finns i lager. 


Leveransförseningar
Vi meddelar alltid kunden om leveranstiden avviker från den vi uppgivit. Vi använder oss alltid av Postnord när vi skickar varor. Om varan
kommer bort eller att du vid mottagandet upptäcker att försändelsen är transportskadad, ska du omedelbart anmäla detta till Postnord, om 
de ej återger sig skadeansvaret kontaktar du oss. Vi utlämnar endast personuppgifter till Postnord som är nödvändiga för att beställningen ska kunna levereras

Transportrisken
Tillsammans med vår fraktpartner Postnord står vi för transportrisken, dvs risken för att varan skadas eller kommer bort under transporten
mellan vårt webblager och till dig som kund. Detta gäller ej varubrev, där du som kund själv måste reklamerar saknat paket till postnord.
Du och transportföretaget står för eventuell retur till oss.

Reklamation
Vårt mål är glada kunder som är nöjda över sina produkter och strävar efter att så många som möjligt återkommer tillbaka till oss. Om en vara
är felaktig, defekt eller felexpedierad, var vänlig kontakta oss omgående för överenskommelse.
Vid återsändes av en vara som är av oss godkänd som reklamation står vi för frakten, produkten/produkternas värde och eventuell
ersättningsleverans. Varan ska återsändas omgående väl emballerad och i originalförpackning med bifogad beskrivning av felaktigheten.

Om varan har hanterats på ett sätt som inte är nödvändigt tex, om du smutsat ner en produkt kan vi på FotForm kräva en ersättning för varans 
värdeminskning. Du ansvarar för varan tills dess att vi mottagit den.
Kom ihåg att vid en reklamation kan du som kund gå in på klarna.se och förlänga förfallodatum. Gå till Mitt Klarna och titta under ”Att betala” fliken. 
När du hittat fakturan, välj ”Mer information” och klicka sedan på ”Förläng betaltiden”. Bekräfta valet sedan är det klart.

Sker reklamationen efter fakturan är betald/har förfallit sker återbetalning enligt avtal med kunden.

OBS! 
Skriv ordernummer tydligt i eller utanpå paketet så vi vet vart det kommer ifrån. Detta snabbar på hanteringen av din retur. Om varan är
skadad eller kommer bort är du som kund betalningsansvarig.



Återbetalning
Har du betalat med kort eller faktura så ska återbetalning eller kreditering av faktura ske senast 14 dagar efter att anmälan gjorts i vår kundtjänst. 
Därför ska returen skickas tillbaka omgående till oss, så att vi så snabbt som möjligt kan kreditera er faktura eller kortbetalning.

Återbetalningen avser returnerade produkter samt fraktkostnad från oss till kund.

Cookies
Vi använder oss utav cookies som är en liten textfil som lagras på din dator och som innehåller information för att komma ihåg vilka varor som du lagt i varukorgen och vi använder dem endast för att förenkla användandet för dig som kund. Ingen personlig information sparas via cookies.

Force Majeure
Vi på FotForm är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse i detta avtal om underlåtenheten har sin grund i befriande omständigheter
enligt nedan och omständigheten försvårar, förhindrar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet ska anses vara bl. a myndighets åtgärd eller
underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, strejk, brand eller översvämning, sabotage eller olyckshändelse av
större omfattning. I force majeure ingår också myndigheters beslut som påverkar marknad och produkter negativt, t ex restriktioner, varningar,
försäljningsförbud etc.


Personuppgifter
För att lägga en beställning behöver du uppge dina personuppgifter såsom , namn, telefonnummer, adress, e-post samt att vi lagrar din IP-adress. I samband när du slutför din beställning så godkänner du att vi lagrar din information och använder den för att genomföra din beställning. Vi lagrar all kommunikation vi har med kunden för att kunna erbjuda så bra service som möjligt. All information lagras säkert hos Partajshop.se och kommer inte säljas eller lämnas ut till någon tredje part. Du har alltid rätten att när som helst ta del vad för information som vi lagrar och också rätten att korrigera samt radera uppgifterna, förutsatt att vi inte är skyldiga att lagra uppgifterna enligt gällande lagstiftning. Om du har kryssat i att du vill ha vårt nyhetsbrev kommer vi att skicka information och erbjudanden till dig via e-post. Du kan kan enkelt avregistrera dig ifrån vårt nyhetsbrev genom det senaste nyhetsbrevet alternativt kontakta vår kundtjänst. Om du skulle vilja ta del av dina personuppgifter, korrigera dom eller radera så kan du kontakta oss på supportr@miniglo.se

Tvist
Vi följer ARN - Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

Förbehåll
Vi på MiniGlo reserverar sig för eventuella skrivfel och ändringar av tekniska data som är utanför vår kontroll. Av tekniska skäl kan det vara svårt att återge
exakta färgnyanser på produkterna.

Kundtjänst
Om du har några frågor eller funderingar är du alltid välkommen att maila till oss på supprt@miniglo.se . Mer information hittar du under Kundtjänst.